Czy kiedykolwiek Państwo się zastanawiali, ile dokładnie czasu dziennie spędzacie na wpływaniu na innych?
Według Badań Harvard University 40%.
Jeśli jesteś w partnerem, rodzicem, w biznesie czy sprzedaży 80%
Banalne pytanie czy chcesz pójść ze mną do kina, czy sugestia, aby dziecko odrobiło lekcje jest wywieraniem wpływu.
Czy od dzisiaj chcielibyście Państwo wziąć na warsztat swoje poczynania, rozebrać je na czynniki pierwsze zobaczyć ich efekt i czy jest on zadawalający?
Czy chcecie zewaluować jakich metod oraz technik używacie w tym procesie?
Czy zechcielibyście usprawnić patrząc na każdą sytuacje obiektywnie?
Interesuje nas w tym równaniu skuteczność – by mieć namacalne, mierzalne efekty.
Jak państwo reagujecie na zmuszanie, nakłanianie, szantaż, wymuszanie, nad-funkcjonowanie?
Jakie emocje wtedy odczuwacie?
Co Wami wtedy kieruje?
Dlaczego perswazja, manipulacja, dominacja, siła, szantaż, pretensja, kontrola nie działa?
Dlatego, że ludzie stają się coraz bardziej świadomi swoich potrzeb jak i preferencji.
Chcą mieć pewność adekwatnej wymiany energetycznej w postaci konkretnej wartości jaką otrzymają.
Ponadto potrzeba samostanowienia jak i wolność wyboru jest wartością nadrzędną.
Niepokojącym i alarmującym faktem jest to, że skupienie uwagi odbiorcy drastycznie spada – dlaczego? wskutek bombardowania informacją z każdego możliwego miejsca doszło do znieczulenia na dotychczas stosowane bodźce.
Jest to umiejętność, którą opanowali najbardziej wpływowi liderzy biznesu.
Oto pięć zasad, które pomogą Ci poruszyć innych.
Wywieranie Wpływu jest procesem. Nie dzieje się to od razu, wymaga ono usystematyzowanego know-how opartego na nauce, efektywnego wysiłku, wytrwałości, zaangażowania, konsekwencji oraz zrozumienia istoty czasu liniowego.
Wpływ to znacznie więcej niż przekonująca czy też perswazyjna prezentacja.
Proces ten obejmuje budowanie relacji, rozumienie perspektyw innych i jasne określenie, czego chcesz i czego chcą.
Aby zintegrować ten proces z codzienną rutyną, chcemy się zastanowić o każdej interakcji jako o punkcie kontaktu dla obecnych i przyszłych możliwości do wywierania wpływów, ale nie presji.
Chcemy dogłębnie poznać ludzi wokół ciebie oraz jakie są ich wartości.
Zwróć uwagę na to, na czym im zależy oraz co nimi kieruje.
Budując silną reputację wymagana jest bezlitosna szczerość, uczciwość i empatia najpierw wobec siebie a potem wobec innych.
Wszystko co robimy jak i komunikujemy potrzebuje przedstawiać wartość dla drugiej osoby jak i dla nas, angażować jednakowo obie strony pod wspólnych hasłem dobrowolność.
Chcemy jasno precyzować, czego chcemy i wymagamy od siebie oraz od innych i dlaczego tego chcemy i umieć jasno i klarownie wyrazić swoje rozumowanie.
Interakcja oraz konfrontacja potrzeb i wartości ma osiągnąć KONSENSUS a nie kompromis i pozwolić wszystkim wyjść z trójkąta dramatycznego.
Suwerenność/autonomia – autorytet- innowacja
Równie ważne jest jasne określenie, czego chcą inni i jak się czują.
Najnowszy warsztat WARSZAWA 24.09.2022: